Вагонка – найпоширеніший матеріал, який використовується для зовнішньої та внутрішньої оббивки поверхонь конструкцій деревом. Ім’я “вагонка” закріпилося за цим різновидом дошки ще з тих часів, коли власники товарних вагонів оббивали нею стіни. Це була досить своєрідна дошка з невеликими пазами по краях для видалення щілин по краях та щільного стикування один з одним. Так часто звана “чверть”.

Ось так і прижилася назва цього матеріалу – “вагонка”. Обшивальна дошка минулих днів багато відрізнялася від сьогоднішньої вагонки з липи чи сосни. Нині значно змінилися основи технологій виготовлення вагонки. Устаткування, яке необхідне для виробництва вагонки, стало значно складнішим, з’явилася ультрасучасна євровагонка, але основна функція вагонки як такої залишилася незмінною – виготовлення красивого, гладкого дерев’яного покриття без щілин.

Розміри стандартної вагонки коливаються від 12 до 25 мм, ширина – до 150 мм, довжина – до 6000 мм.

Євровагонці притаманні такі стандартні розміри: товщина – 13 мм, 16 мм та 19 мм, ширина – 80 мм, 100 мм, 110 мм та 120 мм, довжина – до 6000 мм. Стандартами допускається вологість євровагонки не більше 10 – 15%. Профілі євровагонки можуть значно відрізнятися, але її незмінними характеристиками є більш глибокий пазо-гребеневий стик та невелика вибірка із внутрішньої частини дошки.

Давайте розглянемо головні переваги євровагонки перед нашою звичайною вагонкою:

Профіль, або геометрія вагонки
Головною відмінністю профілю євровагонки і звичайної вітчизняної вагонки – розмір шипа. У першому випадку (у євровагонки) він довжиною 8 мм (9% від ширини), у вагонки звичайної – від 4 до 6 мм. При зміні погодних умов, а також вологості та температури, розміри вагонки можуть злегка змінюватися, що може бути причиною ЩІЛІВ, якщо, скажімо, ця зміна ширини буде трохи більше, ніж шип нашої вітчизняної вагонки. Маючи євровагонку, таке явище дуже малоймовірне. Ви можете уявити такі умови, за яких розміри висушеного дерева можуть змінитися на 9%?

Вологість вагонки (євровагонки)
Вологість євровагонки коливається в межах від 10 до 16%. Вологість звичайної вітчизняної вагонки знаходиться від 18 до 25% (якщо ця вагонка зроблена з так званої “в’яленої” дошки – яка пройшла звичайнісіньку сушку в приміщенні або на вулиці), або від 25 до 35% (вагонку зробили з “сирою”, напиляною щойно дошки).

Волога вагонка має такі суттєві недоліки:

Вагонка може злегка “посиніти” (виникнення грибка), якщо її вологість знаходиться в межах більше, ніж 17-18%, температура повітря в приміщенні понад 15-20 ° С і не забезпечене провітрювання.
Після того, як вагонка висохне, її може “повісти”, вона стане нерівною – опуклою або вдавленою.
Коли вологою вагонкою оббита стіна, то при висиханні цієї вагонки між прилеглими дошками можуть утворитися невеликі щілини.
Поверхня вагонки, виготовленої з вологої дошки, може бути ідеально гладкою. Але вже потім, коли вагонка висохне, або її оброблять антисептиком, з’являється велика ймовірність того, що у вагонки утворюється ворс, і поверхня вагонки стане помітно шорсткою, що виключено повністю при виготовленні вагонки з сухого дерева.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *